Математика
20.03
Тема. Усне множення
двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Складені задачі,
розв'язання яких вимагає знаходження дробу від числа (№№ 814—822).
Мета. Закріплювати
вміння учнів виконувати усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових
чисел на розрядні числа; удосконалювати вміння розв'язувати складені задачі,
розв'язання яких вимагає знаходження дробу від числа.
Зміст уроку
2. Усні обчислення.
б) Обчислити зручним
способом
8 ∙ 7 ∙ 5
2 ∙ 4 ∙ 25 ∙ 5
15 ∙ 7 ∙ 4
5 ∙ 9 ∙ 2 ∙ 6
в)* У пекарні на
приготування пасок витратили 36 кг сиру, що становить 2/3 всього
сиру, що був у пекарні. Скільки всього кілограмів сиру було в пекарні спочатку?
г) Вправа № 814.
3. Завдання для опитування
№ 1
1) На поливання
огірків витратили 80 л води, що становило п'яту частину води, яка була спочатку
в бочці. Потім витратили ще 150 л води на поливання помідорів. Скільки літрів
води залишилося в бочці? (170 л.)
2) 21 м 42 см : 9
№ 2
1) У магазині було
420 кг круп. Першого дня продали 1/7 , а другого 1/3 усіх круп.
Скільки кілограмів круп залишилося в магазині?
2) 16 м 66 см : 7
II. Вивчення нового
матеріалу.
1. Пояснення (за
таблицею).
Щоб обчислити вираз
3200 ∙ 20. числа подамо у вигляді двох добутків, у кожному з яких один із
множників — розрядне число (3200 = 32 ∙ 100; 20 = 2 ∙ 10).
Використаємо переставний
і сполучний закони дії множення:
(32 ∙ 2) ∙ (100 ∙
10) = 64 ∙ 1000 = 64000.
( За потреби
повторити закони множення)
2. Первинне
закріплення (за вправою № 815). усно
3. Виконання
завдання № 816.Письмово
ІІІ. Розвиток
математичних знань.
1. Робота над
задачами.
а) Задача № 817. письмово
Діти, нагадую, що знаходимо ЧАСИНУ від числа – ділимо на знаменник, множимо на
чисельник!!!
б) Задача № 818.
в) Задача № 820.
План
1) Скільки всього
ящиків помідорів зібрала господарка?
2) Скільки
кілограмів помідорів в одному ящику?
а) Виконання
завдання № 819.
Звертає увагу на
виконання перевірки обчислень оберненими діями до даних.
— Якою дією
перевіримо обчислення першого виразу? (Множенням.) Другого виразу? (Діленням.)
Третього? (Додаванням.) Четвертого? (Множенням.)
(Результати
обчислень: 4112; 185270; 1720; 2 м 38 см.)
б) Виконання дій з
іменованими числами.
10 ц 8 кг - 1 ц 05
кг : 3 = 1008 кг - 35 кг = 973 кг = 9 ц 73 кг;
(3 т - 8 ц) ∙ 2 =
(30 ц - 8 ц) ∙ 2 = 22 ц ∙ 2 = 44 ц.
IV. Підсумок уроку
Комментариев нет:
Отправить комментарий