воскресенье, 22 марта 2020 г.



ВІДЕО ДО УРОКУ




Математика 23.03.2020


Тема: 
Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Задачі на знаходження дробу від числа.

.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
Усна лічба


2. Знайти 2/3, 3/5, 3/4, 7/10 години.
3. 2/5 від суми чисел 75 і 25.
4. 3/4 від різниці чисел 90 і 50.
5. Обчислити зручним способом: 2 · 19 · 4 · 25.
6. У мами було 24 грн. На 5/6 всіх грошей вона купила 4 книжки за однаковою ціною. Скільки коштувала одна книжка?
7. Робота за картками
Картка 1
1) Обчислити зручним способом: 4 · 67 · 2 · 25 · 5.
2) У ларьку було 480 кг овочів. 3/5 всіх овочів — капуста, 1/4 всіх овочів — помідори. Скільки кілограмів капусти й помідорів було у ларьку?
Картка 2
1) Обчислити зручним способом: 25 · 39 · 5 · 4 · 2.
2) У парку посадили 320 дерев. З них 1/4 були берези, 1/5 — клени. Скільки кленів та беріз посадили у парку?

II. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
— Використовуючи переставний і сполучний закони дії множення, знаходять добуток чисел виду 32 · 200 усно. Для цього кругле число 200 подаємо у вигляді добутка одноцифрового числа 2 і розрядного числа 100.
32 · (2 · 100)
Використаємо сполучний закон дії множення:
(32 · 2) · 100.
Одержимо 64 · 100 = 6 400.
Під час письмового множення 32 на 100 кругле число підписують під першим множником так, щоб цифра, відмінна від нуля, була підписана під останньою цифрою першого множника.
2. Первинне закріплення. Вправа № 825
3. Розв’язання № 826 5. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Робота над задачею №827 за коротким записом і малюнками

Маса 1 мішка
Кількість мішків
Вся маса
1
Однакова
1
3

2. Робота над задачею № 828
За бажанням 
IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання
№ 829, 830
Літературне читання 23.03 – 24.03

 ШКОЛА ДОБРИХ УЧИНКІВ (за творами Василя Сухомлинського) Казки школи під відкритим небом
Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами В. О. Сухомлинського; формувати уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає їх, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів; навчати оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення учнів; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І на сьогоднішньому уроці позакласного читання вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. Сухомлинського.
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Виступ групи „Біографи”
— Василь Олександрович Сухомлинський народився у 1918 році у селі Василівна на Кіровоградщині в бідній селянській родині. У сім’ї, крім Василя, було ще троє дітей. Усі четверо, коли виросли, стали вчителями. Василь з сімнадцяти років став учителем і залишився ним до кінця життя. Тридцять два роки він вів свій педагогічний щоденник, а потім його роздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодших він написав понад 1500 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки.
2. Представлення виставки книг В. О. Сухомлинського (виступ групи „Бібліотекарі”)
• В. О. Сухомлинський „Гаряча квітка”.
До книжки ввійшли невеликі оповідання видатного педагога і письменника В. О. Сухомлинського, про те, як діти відкривають для себе навколишній світ, про взаємини між дітьми, про доброту та чуйність, а також повчальні казки про природу.
• В. О. Сухомлинський „Вогнегривий коник”.
Ця книга — збірка мудрих і повчальних казок, оповідань, притч, новел, написаних для дітей і дорослих великим українським педагогом і письменником Василем Сухомлинським. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим.
• В. О. Сухомлинський „Казки школи під голубим небом”.
У цій збірці зібрані казки, притчі, оповідання В. О. Сухомлинського. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну, красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим.
3. Фізкультхвилинка

Добре слово



 


http://g.io.ua/img_aa/large/3338/19/33381950.jpg


В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах.

До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця.

Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота". Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.

Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав: - Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти. Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила.

Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її. Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця.

Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові. Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас.
- Доброго слова.




 


 Дивний мисливець




 


http://g.io.ua/img_aa/large/3338/19/33381950.jpg


Живе у нашому селі дід Максим. Усі кажуть: дід - мисливець. Як тільки починається полювання на зайців чи на качок, дід щодня йде з рушницею до лісу.

Виходить із дому рано вранці, а повертається ввечері. Але що це за дивний мисливець такий! Ніколи не несе додому ні зайця, ні качки. Приходить із порожньою торбою.

Одного разу приніс дід Максим зайченя маленьке. Знайшов під кущем. У зайченяти була зламана ніжка. Дід зробив із двох гілочок пов'язку, забинтував ніжку. Через тиждень ніжка зрослася, і дід відніс зайченя у поле.

Чого ж це дід Максим такий невдаха? Пішли одного разу слідом за дідом, захотілося подивитись, як же він полює. Бачать: поклав дід рушницю, а сам ходить лісом та и розкладає під кущами сіно зайцям. Зрозуміли тоді, чому дід Максим дивний мисливець.






А ХТО Ж ВАМ КАЗКУ РОЗПОВІДАЄ, БАБУСЮ?
Петрик і Миколка звити, що бабуся Марія дає їм вечеряти, стелить постіль і вкладає спати. 
Як покладе онуків у постіль, сідає на стільці й розповідає їм казку.
Бабусина казка заколисує маленьких онуків. Вони засинають.
А вранці прокидаються і бачать: бабуся Марія вже порається на кухні. Готує їм снідання.
Одного разу Миколка й питає:
— Бабусю, а коли ви спите?
— Як вас покладу...
— А встаєте коли?
— Як вам ще лишається три години спати.
— А хто ж вам казку розповідає, бабусю? Бабуся Марія усміхнулася й нічого не відповіла.
А Миколка думав: "Справді, хто ж розповідає бабусі казку?"



4. Обговорення прочитаних творів В. Сухомлинського
— Які твори ви прочитали, готуючись до уроку? (Відповіді дітей.)
1) „Добре слово”.
— Що трапилося з Олею? Як родичі рятували дівчинку?
— Що зробила прабабуся Надія?
— Що повернуло дівчинку до життя?
— То в чому велика сила? (В доброму слові)
— Чого вчить нас це оповідання? (Бути уважним, турботливим до хворих, близьких, батьків; вміти співчувати.)
2) „А хто ж вам казку розповідає, бабусю?”.
— Про кого це оповідання?
— Ким були Миколка і Петрик для бабусі?
— Як звали бабусю?
— Яке питання задав бабусі Миколка?
— Чи отримав він на нього відповідь?
— У якій формі побудовано оповідання? (У формі діалогу)
— Скільки дійових осіб у цьому тексті? (Автор, Миколка, бабуся)
— Поміркуйте і скажіть, яку відповідь могла дати бабуся Миколці?
— Якою ви уявляєте бабусю?
— Удома ви мали намалювати бабусю Марію і написати опис її зовнішнього вигляду. (Діти показують одне одному зображення бабусь. Окремі учні зачитують описи.)
— Настав час відповісти на запитання: хто розповідає бабусі казку? (Ніхто. Коли вона була маленька, то її бабуся розповідала казки їй, а тепер настала її черга.)
3) „Дивний мисливець”.
— Поки бабусі готують смачну вечерю, працюють по господарству, доглядають онуків, читають їм цікаві казки, що ж роблять наші дідусі?
— Головним героєм якого оповідання є дід Максим? („Дивний мисливець”)
— Чому текст називається „Дивний мисливець”? (Усі вважали, що він брав рушницю для полювання, але ніколи не приносив здобичі.)
— Яким ви уявляєте діда Максима?
— Як можна охарактеризувати героя цього оповідання? (Працьовитий, турботливий, співчутливий, добрий тощо)

— Як ми повинні ставитися до тварин?
— Чого нас навчає цей твір? (Не завжди перше враження є правильним. Перш ніж засуджувати, потрібно краще пізнати людину.)
5. Інсценізація оповідання „Бабусин борщ”
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Чого навчають твори В. О. Сухомлинського?
— Тож творіть добро, і воно повернеться до вас!
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати та переказати ще  2 казки ( на вибір) В. О. Сухомлинського

Природознавство 23.03
КОРИСНІ КОПАЛИНИ, ЇХ ВИДИ. ПРИРОДНЕ ПАЛИВО ТА ЙОГО ЗАПАСИ В УКРАЇНІ.
За підручником с. 107 - 112. 
Прочитайте статті, дайте відповідь на питання.
Пригадаємо детальніше тему корисні копалини. Перегляньте презентацію, дайте відповіді на запитання останніх слайдів.

Щоб більше дізнатися про поклади корисних копалин на території України перегляньте відеопрезентацію
корисні копалини України


Перевірте себе попрацювавши з тестом.

Не забудьте про роботу в друкованому зошиті. Це с. 61 - 62. Якщо ви уважно прочитаєте статтю і переглянете викладені матеріали, з завданням впораєтеся легко.
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
Виготовлення ляльки - мотанки
Сьогодні я пропоную вам виготовити пташку - мотанку.
Інструкцію ви знайдете в своїх альбомах з трудового навчання на с. 51
Пропоную переглянути майстер - клас з виготовлення ляльки - мотанки. Це традиційний оберіг, який ви можете виготовити своїми руками.



Результат пошуку зображень за запитом виготовлення пташки в техніці мотанки


Вам знадобиться:
Волоський горішок – 1 шт, виріз білої (або світлої) тканини прямокутної форми 20 * 20 см, виріз кольорової, яскравої тканини  - коло діаметром 30 – 40 см , виріз кольорової , яскравої тканини прямокутної форми  15 *15 см, виріз кольорової (картатої) яскравої тканини розміром 15 * 6 см, виріз кольорової яскравої тканини трикутної форми зі сторонами 15 – 20 см, нитки, ножиці.








































































З нетерпінням чекатиму фото ваших робіт!


Комментариев нет:

Отправить комментарий

 П"ЯТНИЦЯ 10.05.2024 Мистецтво Музичні інструменти Африки. Симфонія. " Чунга-Чанга" Ламелофони — муз.інструменти з довгою тон...