среда, 25 марта 2020 г.


Укр. Мова 26.03.20
Переглянути відео. Впр. 296 усно
Впр. 295 письмово

Літ.читання
Леся Воронина Продовжуємо читати
Тема: Природне паливо та його запаси в Україні.



Мета: розповісти учням про природне паливо та його запаси в Україні, про використання енергоносіїв людиною; розкрити значення горючих корисних копалин у житті людини; розвивати пізнавальний інтерес, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до джерел ресурсів людства.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с.109)
2. Бліцопитування
• Копалини називають корисними, тому що...
• Скупчення корисних копалин в землі називають...
• Якщо видобуток корисних копалин ведеться відкрито — на повітрі, то подібний спосіб добування називають...
• Риють шахти при видобутку корисних копалин при... способі добування.


4. Бесіда
— Що ви уявляєте, вимовляючи слово вогонь?
— Звідки і з чого береться вогонь, тепло?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про природне паливо та його запаси в Україні, про використання енергоносіїв людиною
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Бесіда з елементами розповіді
— Для найрізноманітніших потреб людини потрібне паливо. Які види палива вам відомі? (Дрова, вугілля, торф, газ)
— Як ви вважаєте, чим раніше опалювалися будинки? (Дровами, деревиною)
— Чому зараз не опалюють деревиною? (Винищувалися ліси, дрова не могли виділяти потрібну кількість теплоти і забруднювали будинок.)
— Що замінило дрова? (Кам’яне вугілля, буре вугілля, торф)
— Чому всі вони споріднені? (Усі утворилися із залишків рослин)
— Кам’яне вугілля, буре вугілля, торф утворилися із залишків рослин, що утворили шари, спресувалися і без доступу повітря обвуглювалися, а не згнивали. Але головне диво в іншому, адже ці рослини законсервували у собі світло і тепло Сонця, які прийшли на Землю мільйони років тому.
— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що енергія — основа життя на планеті?
— Які види енергії вам відомі?
— Які ваші дії впродовж дня вимагають енергії? Який вид енергії ви витрачали, виконуючи ту або іншу дію?
— Споживання енергії людством безперервно зростає. Різниця між людиною кам’яного віку і сучасною людиною величезна, особливо у використанні енергії. Чи стало на Землі більше енергії? Ні! Вона стала доступнішою, але її не стало більше, ніж раніше. Кількість енергії у природі постійна.
Властивість енергії переходити з одного виду в іншу людина використовує давно.
Декілька мільйонів років назад люди навчилися використовувати вогонь. Вогонь давав їм тепло і світло, був зброєю проти ворогів і диких звірів, лікувальним засобом, помічником у землеробстві, консервантом продуктів. Упродовж багатьох років вогонь підтримувався шляхом спалювання рослинних енергоносіїв (деревини, кущів, очерету, трави, сухих водоростей тощо), а потім була виявлена можливість використовувати для підтримки вогню викопні речовини: кам’яне вугілля, нафту, торф.
Отже, найважливіше природне паливо — нафта, газ, вугілля, торф.
Посилання на відеоролик за темою

2. Робота з фізичною картою України
— Подивіться на карту України. Якими значками позначені родовища кам’яного вугілля, нафти, торфу, природного газу?
— Запам’ятаємо найбільші родовища:
вугільні басейни: Донецький басейн, Львівсько-Волинський басейн;
родовища нафти: Прикарпаття, Донецько-Придніпровський район;
родовища газу: Дніпровсько-Донецька область;
торф’яні родовища: Передкарпаття, Закарпаття, Поділля.
3. Робота за підручником (с. 110-112)
Учні відповідають на запитання на с. 110.
— Які види природного палива добувають в Україні?
— Що ви дізналися про торф?
— Як його добувають?
— У яких областях України найбільші запаси торфу? Як ви вважаєте, чому?
— Де іще використовують торф?
— Що ви дізналися про кам’яне вугілля?
— У яких областях України є значні запаси цього топлива?
— Яким способом його добувають?
— Учні працюють за завданнями підручника нас. 111.
— Чому нафту називають чорним золотом?
— Де її використовують?
— Назвіть властивості нафти.
— Назвіть властивості природного газу.
— Де в Україні найбільші родовища нафти і газу?
— Яка роль паливних корисних копалин для людини?
Учні працюють за завданням підручника нас. 111.
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 112.
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота
— Знайдіть помилки у поданих твердженнях.
Більшість корисних копалин рідкі.
Родовищами називаються місця, де зберігають корисні копалини. Нафту добувають у кар’єрах.
Як добриво для рослин використовують кам’яне вугілля. Вивчають корисні копалини і відшукують родовища біологи.
Відповіді:

2. Гра «Так чи ні?»
— Кам’яне вугілля — це рідка корисна копалина. Так чи ні? (Ні. Це горюча корисна копалина.)
•   Природний газ — це газоподібна корисна копалина. Так чи ні? (Так.)
•   Нафта — це рудна корисна копалина. Так чи ні? (Ні. Це горюча корисна копалина.)
•   Пісок — це горюча корисна копалина. Так чи ні? (Ні. Це нерудна корисна
копалина.)
•   Кам’яне вугілля утворилося із решток рослин. Так чи ні? (Так.)
•   Нафта утворилася у результаті виверження вулканів. Так чи ні? (Ні.)
•   Нафта потрапила на Землю з космосу. Так чи ні? (Ні.)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ
— Що нового ви дізналися про паливні корисні копалини? (їх властивості, де добувають, як використовують)
— Для чого вам знадобляться знання, отримані на сьогоднішньому уроці?
— Біжать по дорогах автомашини, гуркочуть трактори на полях, летять літаки у небі, залізницею мчаться тепловози, плавно розтинаючи води, пливуть кораблі. Яка корисна копалина допомагає людині привести в рух ці машини? (Нафта)
— Підкресліть правильну відповідь на запитання, з чого утворився торф: з глини, з каміння, з відмерлих решток вологолюбних рослин.
— Чи можете ви зробити свій внесок у справу бережливого ставлення до корисних копалин?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 110-112). Зошит с. 62
Запропонувати шляхи збереження горючих корисних копалин.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

П"ятниця 08.09.2023 МИСТЕЦТВО Інструктаж з б/ж. Пейзаж. Створення композиції "Смачний урожай" ( акварель) Діти, пригадайте пр...