понедельник, 23 марта 2020 г.

 Українська мова.

Тема.  Число дієслова. Змінювання дієслів за часами. (Вправи 286-289).
Мета. Формувати в учнів уміння визначати число дієслова і змінювати дієслова за числами; вдосконалювати навички роботи з текстами.
Хіт уроку
. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Вправа «Чи знаєш ти?..».
— Яка частина мови називається дієсловом?
— Як називається початкова форма дієслова? Наведіть приклади. (Неозначена форма дієслова.)
— Як змінюються дієслова? (За часами.)
— Які часи може мати дієслово? (Минулий, теперішній, майбутній.)
— На які питання відповідають дієслова минулого, теперішнього і майбутнього часу?
— Дієслово в неозначеній формі змініть за часами (усно).
Малювати малював, малює, малюватиме (буде малювати).
Бігти —
Сумувати —
Формувати —
Радіти —
2. Творчий диктант із фронтальною перевіркою.
— Дієслова в неозначеній формі змініть і запишіть: в минулому часі , в теперішньому часі — , в майбутньому часі .
Збирати, ходити, горювати, розливати, радіти, балакати, працювати, складати, літати, смішити, плавати.
IV. Повідомлення теми і завдань уроку.
Проблемна ситуація.
— Що означає або що випливає з такого питання: як змінюються дієслова за числами? (Це означає, що дієслова таки змінюються за числами.)
— Які є числа як граматична ознака? (Однина і множина.)
Висновок. Якщо дієслова змінюються за числами, отже, вони можуть вживатись в однині і множині.
— Давайте переконаємось у цьому.

 Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Вибіркове коментоване списування (вправа 286).
а) Читання тексту, словникова робота, добір заголовка.
Марево 1. Оптичне явище в атмосфері, яке полягає в тому, що невидимі предмети, які знаходяться за горизонтом, відбиваються в переломленій формі в повітрі, міраж.
2. Переносне зн. Привиди, примари, уявне видіння.
3. Миготливий шар теплого повітря біля поверхні землі (особливо в спеку).
б) Виписування головних членів речення за зразком (с. 145).
в) Визначення числа дієслова з опорою на правило (с. 146).
2. Опрацювання правила (с. 146).
3. Вправа «Попрацюймо разом» (вправа 287).
— Прочитайте уривки з віршів.
— Випишіть дієслова, ужиті в множині. Визначте їх час.
— Виконайте звуко-буквений аналіз виділених слів .
4. Тренувальна вправа (вправа 288).
а) Читання речень, з’ясування значень невідомих слів.
б) Письмове виконання завдання 2.
— Спишіть речення. Підкресліть головні члени.
— Якими частинами мови виражені головні члени речення?
— Прокоментуйте час дієслів у реченнях.
— Які з речень вам хотілося б вивчити напам’ять? Чому?
5. Вправи для самостійної роботи (робочий зошит).
6. Редагування тексту.
— Перебудуйте текст, ставлячи дієслова і зв’язані з ними слова у множині. Летить над пасікою бджілка і прислухається. Чує, що десь далеко дзвенить ніжний дзвіночок. Летить бджілка на музику дзвіночка. Прилетіла до лісу. А то дзвенить квітка конвалії.
VI. Підсумок уроку.
1. Гра «Скажи відверто».
— Яку частину мови ви тепер вивчаєте? (Дієслово.)
— Які граматичні характеристики дієслова ви вже знаєте? (Час, число, початкова форма дієслова.)
— Які знаєте часи дієслів? (Минулий, теперішній, майбутній.)
— У якому числі може вживатись дієслово? (В однині або в множині.)
— Як називається початкова форма дієслова і на які питання відповідає? (Неозначена форма дієслова, відповідає на питання що робити? що зробити?.)
2. Усмішки.
— Впізнайте дієслово, вжите у множині.
Який час...
Вчитель: — Я миюся, ти миєшся... Який це час, Федоте?
Учень: — Ну, раз ми з вами миємось — виходить, що субота. (В. Слюсар)
— Чи правильно відповів Федот? Доведіть.
— Впізнайте дієслова, вжиті в однині.
***
Вчитель: — Який це час: я бігаю, ти бігаєш, він бігає, вони бігають?
Учень: — Велика перерва.
— Чи погоджуєтесь з відповіддю учня? Чому?
***
Вчитель: — Який буде минулий час від дієслова прокидатися!
Учень: — Спати!
— Чи правильно відповів учень? Доведіть.
 Повідомлення домашнього завдання .
С. 146 — правило, с. 147 — вправа 289.


Математика. 24.03
Знаходження добутку виду 2400 ∙ 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839-848)
Тема. Знаходження добутку виду 2400 ∙ 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення (№№ 839—848).
Мета. Ознайомити учнів із множенням виду 2400 ∙ 30 усним і письмовим способами; закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі з буквеними даними; удосконалювати вміння дітей розв'язувати задачі на пропорційне ділення.

Зміст уроку

II. Вивчення нового матеріалу.
12. Первинне закріплення (за №№ 839 — 840).
3. Виконання завдання № 841 (з коментуванням).
III. Розвиток математичних знань.
1. Розв'язування задач з буквеними даними.
а) Задача № 842.
Під час повторення учнями змісту задачі вчитель на дошці виконує її короткий запис.
— Скільки тістечок купили брат і сестра разом? (k + с)
— Скільки вони заплатили за тістечка? (а грн)
— Як дізнатися, скільки коштує одне тістечко? (а : (k + с) грн)
— Складіть вираз та обчисліть його значення, якщо k = 6, с = 9, а = 60.

2. Розв'язування задач на пропорційне ділення.
а) Задача № 843
- Про що йдеться в задачі?
- Що відомо про жито? Про пшеницю?
- Про що можна дізнатися за цими даними?Якою дією?
- Що означає в задачі 560 кг?
- Тепер можемо дізнатися скільки в 1 мішку? Якою дією?
- Як взнати скільки жита на причепі?

б) Задача № 844 (самостійно).

3. Виконання завдання № 845.
(Відповідь: 42; 85; 26.)

V. Домашнє завдання.
№, 848 (с. 137).

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 П"ЯТНИЦЯ 10.05.2024 Мистецтво Музичні інструменти Африки. Симфонія. " Чунга-Чанга" Ламелофони — муз.інструменти з довгою тон...